tisdag 21 september 2010

Fynd till sovrummet!

Vårt sovrum är det rum jag hittils har satt ner minst tid på inredningsmässigt, men nu är det dags att börja! Idag då jag var på prisma fyndade jag verkligen!! dessa fina korgar var alla på -50%! De stora korgarna kostade endast 4,95 st. och de mindre var 3,95st!Otroligt billigt med tanke på hur dyra korgar ofta är! Det fick bli 3 stora och 3 små (små och små, de små korgarna var rätt stora de också)

Eftersom det idag har varit en ruskig och regning dag passade jag på att ta fram symaskinen. Jag har alltid mina klädnypor liggandes överallt så nu fick det bli att sy en liten förvaringspåse åt dom.
I samma tyg som påsen sydde jag i helgen nya kuddar till vår säng!
Nästan exakt samma färg som tyget på korgarna. Perfekt!
Dom små korgarna tror jag att får hamna uppe på hyllan och så småning om kommer de fyllas med handdukar och lakan.
De stora korgarna får vänta på hög så länge :)


Jag har länge irriterat mig på mina fula ramar på nattduksborden. De var svarta, kantiga och dammsamlande!
Men det tycktes vara min turdag idag eftersom jag (även på prisma) hittade dessa fina vita ramar för endast 4 € st!
Så småning om börjar sovrummet ta form. Men det är fortfarande ganska tomt och kallt. Mera bilder kommer senare :)


Till sist vill jag visa ett av helgens fynd. En vit servetthållare i porslin. Den har ett pyttelitet hack på ett av handtagen (ca. 4 mm. ) och såldes därför för endast 2 €! Om det finns en fyndkorg hittar ni mig garanterat där! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar