fredag 22 oktober 2010

Gamla Fönster!

Tänk vad enkelt och fint det är att dekorera med gamla fönster! I sommras fick jag möjligheten att plocka ner alla gamla fönster från ett hus som skulle rivas. Självklart tog jag vara på vartenda ett (även om sambon tyckte jag var lite knasig). ;) Jag fick många stora fönster som det på bilden nedan.

Detta fönster står lutat mot vardagsrummsväggen och på övre delen har jag målat texten "Dröm om morgondagen, Minns gårdagen, Lev idag"! Vackert ordspråk tycker jag!





Jag passade också på att hämta in ett mindre fönster med lite rostiga vackra hörn. Det skall få pryda den "nya" byrån i sovrummet :)




Blomman ser lite mystisk ut men jag försöker få min gamla, stora och fina änglavinge att växa tillbaka efter att den gått av :)


Dom små söta lyktorna med stjärnor på hittade jag på Tiimari för ett tag sedan för en ynka euro!



Det "nya" skåpet får stå i hallen och även det får dekoreras av ett vackert fönster. Texten "Home is where the heart is" passar perfekt att ha i hallen tycker jag!


Hoppas att ni gillade titten :)

2 kommentarer:

  1. Tack för titten inne hos mig, kul med en ny bloggerska!

    Så fint du gjort med fönstret....

    Hoppas att du får en sköön lördag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. e de i lilla hallen där man kommer in?

    SvaraRadera