torsdag 29 september 2011

Te och sena funderingar

Klockan är kvart före 2 på natten. Jag sitter med en tekopp, har ljusen tända, lyssnar på bra musik och surfar runt på inredningsbloggar. Plötsligt får jag panik över att klockan snart är 2! Jag tänker, det är inte okej att vara såhär pigg då klockan är mitt i natten. Typiskt mig. Ger mig dåligt samvete mitt i min mysstund. Det är inte okej för vem då? Varför skall jag sova bara för att alla andra gör det, tänker jag då :)

Jobbar man skiftesjobb (som jag gör) är det lätt att man svänger på dygnet totalt. Jobbar tre nätter, sover på dagarna eller så börjar man dagens skift kl 14 och slutar kl 22. Då är det ganska naturligt att sova på förmiddagarna och sitta vaken på nätterna. Från och med nu tänker jag sluta ha dåligt samvete över att jag är vaken "för sent". Varför ligga i sängen och vrida sig i timtal då man kan utnyttja tiden på bättre sätt :) Nu skall jag dricka ur min tekopp och sen skall här bytas gardiner :)

Myskvällen fortsätter med min finfina muminmugg och mitt goda hjärtte från PENTIK :) En fin present av en fin vän!


3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vilken söt blogg du har. Bor fint gör du också. Vår familjs tidigare "hemknutar" :o) Tack för titten inne hos mig. Kul att jag kan dela med mig av inspiration.

    Ha en skön torsdag, trots regnet!

    SvaraRadera
  3. Så roligt att hitta hit till din vackra blogg!
    Ser mysigt ut med te och tänt ljus.
    Kram Kicki

    SvaraRadera