måndag 14 november 2011

En liten present

En av mina tjejkompisar firade sin födelsedag i helgen. Jag fixade ett enkelt litet kort åt henne.

Jag har använt Tildas mönstrade papper och etikett.

Jag vek ett vanligt scrapbook papper (12"x12") på mitten och skar av hälften och vek sedan halva det till ett kort. Perfekt storlek. Sedan sydde jag några varv runt kortet på symaskinen. Etiketten klippte jag ut och färgade kanterna med lite silverfärgad stämpeldyna. Till slut limmade jag fast etiketten med 3d-kuddar.

Paketet paketerade jag in i mitt favoritpapper; rosa med vita prickar. Pappret köpte jag på Lagerhaus i Sverige för ett tag sedan. Tjejigt och gulligt, precis i min smak :) Texten på kortet passade perfekt åt födelsedagsbarnet som ständigt är pigg och glad, en riktig glädjespridare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar