måndag 19 mars 2012

Tips!

Idag då jag stod och fixade till lite kållåda kom jag på ett behändigt tips som jag undermedvetet kommit på. Nämligen att ha ströbröd (eller skorpmjöl som det också kallas) i en flaska. Hos mig hamnade ströbrödet i flaska av en slump, burkarna för torrvaror tog slut så jag tog det jag hade till hands.

Idag då jag mätte upp matsked efter matsked märkte jag hur lätt det gick att hälla från flaska. Ganska snyggt är det också tycker jag :)


På flaskan har jag, som på de flesta andra burkar och flaskor i mina skåp, lagt en liten brun etikett så jag vet vad flaska innehåller. Snyggt och enkelt :)
Tack för gratulationerna i förra inlägget :) Nu väntar jag bara på att få träffa den lilla prinsessan!! Ikväll blir det bebispyssel för hela slanten. Ha en trevlig kväll!

7 kommentarer:

  1. Tack för tipset!:) Blev riktigt snyggt!
    Så mysigt att bebispyssla lite och snart få träffa den lille!
    Tänk vilken stolt moster du kommer vara:)
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du har hittat till min blogg!
    Tack för din fina kommentar. Åh stort grattis till dig som fått bli moster till en Prinsessa!
    Här går man och väntar, och känner efter, men inget än!
    Så nyfiken på vad som gömmer sig inne i magen nu!
    Jätte söt flaska att ha ströbröd i:)
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Vad smart idé hördu! Läste även hemma hos-inlägget om dig. Du har nog de så superfint där så man blir riktigt avundsjuk. Speciellt när det ser ut som en enda röra i ens egen lägenhet:)

    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej Josefine!
    Bra tips, och snygg oxå att ha ströbrödet på flaska:)

    Grattis till att ha blivit moster!! Det är speciellt, jag har själv 2 systerdöttrar som är mina ögonstenar:)

    Ha en bra tisdag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Oj vad smart! :) Jag trillade in till din blogg från VBL's inredningsblogg och märker nu att hit måste jag ju absolut komma oftare. Din blogg är väldigt inspirerande och fin :)

    SvaraRadera