lördag 22 september 2012

22.09.2012

Igår fyllde min "lilla" skrutt Luna 3 år! Tänk så tiden går fort. Minns fortfarande dagen vi hämtade henne som om det vore igår. Då var hon så liiten så liiten. Sen den dagen har hon varit min bästa vän och följt mig i vått och torrt. 


Bilden ovan är tagen nån dag efter att hon kommit hem till mig och bilden nedan är tagen för några dagar sen. Vilken förändring :) 


Dagen till ära hade jag bjudit hem lite folk på middag, eller knytkalas var det egentligen eftersom alla hade med sig lite smått och gott :) En av sällskapet är mycket allergisk mot hundar så jag fick ha storstädning innan gästerna anlände. Bra att få det grundligt damsugat bakom och under alla möbler ibland ;) 

Födelsedagsbarnet själv låg mest i den nydamsugade soffan och smaskade på sitt ben ;) 


Nämnde tidigare att jag behövde nya kuddar till soffan och råkade faktiskt hitta ett par virkade, vita kuddöverdrag på Minimani en dag. 


Jag handlade hem en bukett rosa blommor och dukade i de färgerna, även om jag försöker få bort sommar-rosan från lägenheten ;)  



Servetterna kommer från HM-home och servettringarna är ett loppisfynd. 


Godis hade vi också i mängder :) Fatet har jag själv limmat ihop av gamla glas och tallrikar.


Blombuketten delade jag upp och spridde ut lite här och var i lägenheten. Enkelt och snyggt. 


Vi hade en mycket trevlig kväll med god mat, trevliga gäster och ett roligt sällskapsspel :) Idag fortsätter min lediga helg i lugna takter. Ljus och mys framför TV:n. Skönt!

1 kommentar:

  1. Grattis till din söta vovve! Ja tiden går så fort. Vår hund är redan 8½ men han själv tror han är 2, han e så busig :) Viken fint hem du har! Trevlig söndag!

    SvaraRadera