fredag 1 juni 2012

01.06.2012

Första juni idag.. Då jag hör juni tänker jag SOMMAR, men icke! Fortfarande går jag i tjocka tröjor, jacka och till och med vantar på kvällarna. Vaaar är värmen?! Nåjaa, ibland är det rätt skönt att vara ledig en halvmulen, kall dag för då får man med gott samvete ligga inne på soffan och slöa. Det är precis vad vi har gjort idag, Luna och jag. Härligt med lite kvalitetstid med prinsessan ibland :) 


Här ligger hon på sin vanliga plats i soffan och poserar, trött efter att ha sprungit runt i hundparken en timme :) 
Jag har också ätit en del gott idag :) Bilden nedan är på min lunch som bestod av kycklingpasta. Blev sugen på ostpasta, men hade ingen ost hemma så jag blandade med lite pulver av Schweizisk ostsoppa i såsen. det blev riktigt gott, ett bra tips till er som gillar ost :) 


Mer än så har det faktiskt inte blivit gjort här hemma :) Städa gjorde jag igår så det slapp jag idag. Skönt :) 


Den nya lyktan har hittat sin plats på Tv-bänken.




På vägen hem från hundparken passade jag på att ta in lite sommar hit in; en kvist finfina vita blommor. Doftar gott och fina att se på, men så jag hatar alla småkryp som följer med då man plockar blommor i naturen. Usch och fy så äckliga dom är! 


Nu skall jag nog fortsätta slappa och ladda energi för en helg i jobbets tecken :) 

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder och så fint du har det!!!
    Här har sommaren tagit paus minsanna, det är kallt!!! Nu får den allt komma fram från sitt gömställe tycker jag=)
    Hoppas du har en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder!
    Hon är så fin Luna:)
    Nä nu får sommaren ta och komma tillbaka, för en vecka sen gick vi ju i shorts och linne:)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera