fredag 24 februari 2012

24.2.2012

Har haft bra flyt med mina blommor på sista tiden, de växer så det knakar :) Jag undrar om det kan bero på att mina fingrar har blivit grönare eller att vårsolen är framme allt oftare? ;) Jag röstar på det senare alternativet! Men eftersom det går bra med blommorna just nu vågade jag mig på att köpa en orkidé. Hoppas innerligt att den får leva och fortsätta blomma! Den är ju så fin, så fin :)


Krukan har jag inte bytt ännu men jag har läst att orkidén gillar då det är lite trångt så kanske det inte är så bråttom. Inte för att plastkrukan är den snyggaste men den får duga tills jag hittar en finare kruka :)

Samtidigt passade jag på att köpa en liten minigerbera för att få in lite vårfärger i lägenheten :)

För tillfället ligger jag hemma från jobbet och är lite krasslig, IGEN! Jag är sååå trött på denna feber och förkylning. Har varit sjuk massor detta året! Tur att jag shoppade några gamla vårnummer av lantliv på loppis för några dagar sen, så att jag har nått att läsa under täcket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar