måndag 27 februari 2012

Babyshower!

Igår ordnade vi en babyshower åt min gravida storasyster. Jag hade bjudit in några av våra vänner och min systers arbetskompisar. Allt var en överraskning åt syster som trodde hon skulle komma hit och klippa mitt hår :) Och överraskad blev hon minsann! :)


Det var extra roligt att duka i vårfina pasteller :)

Mitt absoluta favoritbakverk är cupcaken! Sååå roliga att baka, se på och framför allt att äta :) Dessa är vanliga, enkla chokladcupcakes men caremelfyllning och vitchokladfrosting färgad i olika pasteller. Dekorationen ovanpå är sönderklippta små godisbitar.

Syster "tränar" men kalasets minsting, Ivar :)

Sofia visar upp dom finfina ballongerna hon hittat :)

Luna var förstås med överallt :) Roligt med gäster!

Marjo och sötnosen Ivar. :)

En del presenter fick den blivande mamman också :)

"Nej fota mig inte igen matte!"

Åt gjorde vi i omgångar! Alla tjejer hade med sig någonting smaskigt :)

Fina flickor :)

Luna tar en tupplur!


Många roliga lekar hade vi också! Oj oj vad vi skrattade :D

Här har Linda fixat den roliga versionen "spermien och ägget" av orginalleken "grisen och knorren"

Sist men inte minst avslutade vi med den smått äckliga blöjleken "gissa bajset". Festfolket skulle alltså gissa vilken chokladsort som gömde sig i blöjorna...

Tack allihopa för en härlig och minnesvärd eftermiddag och kväll :) Minns inte när jag skrattat så mycket sist! :) Tror att syrran blev riktigt nöjd och glad över att få en sån toppen babyshower :)

3 kommentarer:

  1. oooojaaaaa en oförglömlig dag!! Tusen tack alla inblandade!! :)

    SvaraRadera
  2. va fint ni hadd gjort...hälsningar mamma

    SvaraRadera
  3. Kan du inte skriva ner receptet på dina cupcakes du har bakat här på bloggen? :) Dom ser ju super goda ut, och jag är i behov lite bakinspiration :D

    SvaraRadera