fredag 17 februari 2012

Jag längtar efter solen. Jag längtar efter värmen, dom gröna träden och gräset. Jag längtar efter stranden, uteserveringar och grillkvällar. Jag längtar efter varma vindar och varmt havsvatten.


Mest av allt längtar jag efter sena sommarkvällar med goda vänner och kanske en cider i handen. LJUSA, VARMA sommarnätter!
Jag längtar efter att bara dra på mig skorna då jag skall ut. Jag längtar efter shorts och sandaler. Jag vill att min cykel skall tina upp.
Jag vill att solen skall väcka mig på morgonen.


Jag är så otroligt trött på kölen. Jag vill knappt gå ut eftersom jag vet att det finns snö där ute. MASSOR med snö! Jag är trött på att vakna av plogbilden om morgonen och konstatera "jahapp i natt har det alltså snöat ÄNNU MERA!" Då kan man lika gärna somna om.
Jag gillar inte att behöva klä på mig hela min garderob varje gång jag skall ut med hunden. Eller att det är mörkt nästan jämt. Jag hatar att frysa. Dumma, dumma vinter! Jag vill ha vår NU!


Jag längtar till och med lite efter myggorna. Och tänk att vakna till ljudet av fiskmåsar i stället för plogbilen!


Så snälla, snälla vädergudar, om ni hör mig; gör som i Idas sommarvisa och sätt fart! :)
TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar