torsdag 5 april 2012

Glad Påsk!

Idag blev mitt sug efter en hembakad blåbärspaj alldeles för stor och jag föll för frestelsen och bakade mig en paj. Dock var blåbären slut i frysen, så det fick bli hallon i stället. Dock är ju beach 2012 på kommande så jag tänkte hålla mig till en lite smalare version.


Jag blandade i det jag hade hemma så som havregryn, flerkornsmjöl, kokos, ägg och lite kvarg. Resultatet blev väl sådär, en blandning av havregrynsgröt och hallonpaj, men mitt sötsug försvann för en stund i alla fall :)


På toppen lade jag en blandning av vaniljyoghurt och kvarg.


Nu vill jag också passa på att önska alla som kikar in här en riktigt glad påsk! :) Själv skalla jag spendera kvällen på bio med brudarna i kväll och resten av påsken kommer jag hänga på jobbet. Helt okej det också! :)

3 kommentarer:

  1. Försöker också tänka på beach 2012, går väl sådär måste jag erkänna;)
    Bio med brudarna låter ju som en toppen kväll!
    Ha så kul och Glad Påsk på dig!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Detsamma!

    Ja kan ju erkänn att ja tänker på beach 2012 ofta, hah, men ja glömmer oftast då ja gör mat... Fö god mat e ju god mat =)

    SvaraRadera
  3. Åh vad gott det såg ut! Jag ska nog baka en hallon/blåbärspaj ikväll. Kram

    SvaraRadera