tisdag 3 april 2012

Kvalitetstid

Idag är en sådan där slö dag hemma hos oss. Dessa dagar är en av fördelarna med skiftesjobb. Jag slutade mitt nattskift kl 9 i morse och gick genast efter Luna till mina föräldrar som varit snälla skötare åt henne nu i en veckas tid. Jag och Luna tog vårt pick och pack och traskade hem. Solen sken och himmelen var blå. Dock var gatorna snöbeklädda vilket var mindre vårigt. Nåväl, efter en och en halv timmes promenad gick vi in och jag fixade lite lunch åt mig. Efter lunchen lade jag mig bums i säng och kollade på lite serier. Jag råkade somnade och vaknade några timmar senare (just den delen var ju mindre trevlig men jag har konstaterat att man får sova bort en solig dag med gott samvete efter en arbetsnatt).

Efter den lilla tuppluren har jag bara myst och pussat på min hemkomna prinsessa. Och så kommer dagen fortsätta också, ingen stress, inga måsten.

Jag kan bara konstatera att jag ÄLSKAR lediga dagar :)
Hoppas ni alla har en bra dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar