onsdag 30 maj 2012

En underbar överraskning!

Idag har det varit en lång men fin dag. Först jobbade jag natt mellan 21 och 09 och efter arbetspasset hade vi personalmöte till kl 12.30. Då borde jag egentligen gått hem för att sova men i stället stack jag till stan för att spendera lite tid med syster och Felicia. Sen hoppade vi på bussen hem till mina föräldrar där jag hämtade Luna för att sen gå hem i solskenet. Måste nog erkänna att den sista kilometern kändes evighetslång och min hastighet skulle kunna jämföras med en snigels fart! Då jag väl kom hem fick jag en underbar överraskning, nämligen den fina lyktan nedan.  


 För ett bra tag sedan anmälde jag mig till Finlandsvenska inredningsbloggars swapp. Swappen går till på följande vis:

En swapp är en slags byteshandel.
Några gånger om året köper vi varsin present för 5-10 e exklusive porto. Presenten måste ha med inredning, hem & hus att göra och helst i diskreta färger så att den passar in i allas hem. I starten av swapomgången får du ett mail där du tilldelas en hemlig vän där du får uppgift om dennes blogg och adressuppgifter. Försök ta reda på vad personen i fråga tycker om genom personens blogg. Sedan skickas presenten iväg innan ett sista utsändningsdatum. Varje gång du är med och skickar ett paket till en hemlig vän - får även du ett paket i postlådan.
(texten är lånad från Svenska inredningsbloggar) 

Första omgången hade temat Sommar, sol, blommor & blad. Min hemliga vän hade definitivt lyckats sätta fingret på vad jag gillar! En kritvit lykta med fina detaljer och dessutom två små blommor i min favoritfärg rosa. Jag blev såå glad så glad :) Tänk att man utgående från en blogg kan lista ut vad den andra gillar :) 

Tusen tack, vem du än är, för den fina gåvan! Du förgyllde verkligen min trötta men härliga dag! Nu är det bara att hoppas att min andra hemliga vän blir lika glad för min present som jag blev för denna :) Ett tack även till Svenska inredningsbloggar för det roliga initiativet till swappen :)

1 kommentar: