måndag 14 maj 2012

Shopping!

Har haft en väldigt händelserik, ledig helg :) I fredags blev det att kolla ishockey med tjejerna (där sällskapet var betydligt intressantare än matchen för min del ;) ) På lördagen blev det en klädshopping dag på stan. Efter shoppingen drog jag och en kompis och serverade på ett bröllop. Allt gick bra och ingen tallrik föll i golvet :) 
Tidigt på söndagsmorgonen startade min bror och två av mina tjejer upp mot Haparanda. Väl framme i Haparanda  blev det en hel del shopping. Både inredning på Ikea och lite annat smått och gott :) 
Det blev massor med fina, rosa småprylar till sommaren. Roligt att de hade så mycket ljusrosa som jag gillar :) Dock blev jag lite besviken på utbudet över lag. Tycker att de har plockat bort flera fina, lantliga serier och ersatt dem med mycket modernt och kantigt.



Det blev massor med ljus och nya handdukar både till köket och badrummet. 


Det enda jag verkligen behövde var pallar att ha i fall det kommer mycket gäster hit. Tycker det är trevligast om alla ryms att sitta runt matbordet i stället för att någon skall behöva sitta i soffan. Det blev allt som allt sex stycken Marius-pallar för endast 39kr styck! :) Tre rosa och tre vita. Så nu är det bara för gästerna att trilla in :) 


Dessutom köpte jag lite hyllor och krokar att ha på väggarna. Men de visar jag vart efter. 

Idag har jag även besökt min underbara lilla systerdotter. Hon är såå fin, så fin och växer gör hon så att de knakar! Dessutom hade både Felicia och Luna busspremiär idag :) Felicia låg snällt i vagnen och Luna satt fint och tittade ut genom fönstret :) Det är ganska ovanligt att man ser hundar i bussen här i Vasa, speciellt stora hundar som Luna. Men eftersom det gick så pass bra blir det säkert flera bussfärder för oss :) 


Nu skall jag fortsätta skruva upp hyllor och plocka ihop mina pallar. Armen och fingrarna värker redan av allt skruvas. Hihi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar